EVDE DOĞUM HİKAYEM


                                                                           

                                             
EVDE DOĞUM HİKAYEM

Nihayet  doğum hikayemi yazıyorum.  Evde doğum yapma fikri çoğu kadına delilik gibi gelsede ben ilk andan itibaren bunu çok normal karşılamıştım. Ama çevremden çok tepki alacağımı bildiğim için bu kararımı çok az insanla paylaştım kısacası annemden bile gizledim. Eşimi ikna etmem kolay olmadı. Ona, 9 ay boyunca ona evde doğum videoları izlettim, kitaplardan doğal doğum hikayeleri okudum. Bana en büyük desteği kız kardeşim verdi.

ÖNCEKİ DOĞUMLARIM : 1. doğumum  suni sancıyla ve vakumlu zor bir doğum olmuştu. 2. doğumumda da erkek bebek, kafası büyük diyerek doktorlar sezaryana yönlerdirdi fakat ısrarla normal doğum yapmak istediği söyledim, doktor değiştirdim ve böylelikle 2.doğumum da müdehaleli normal doğum oldu. Yatarak doğum yapmanın ne kadar zor ve mantıksız olduğunu 3.doğumumda anladım. İlk iki doğumda da ıkınmaktan yorgun düşmüştüm. Doktor sana ıkın diyor ama bu çok mantıksız. Doğal doğumda sen ıkınmıyorsun ki vücudun ıkınıyor. Süreç kendisi işliyor bebek yolunu biliyor ve kendisi geliyor zaten. Yeter ki müdehale edilmesin...  

EBE SEÇİMİ VE EVDE DOĞUM ONAYI :  Her ne kadar evde doğuma karar vermiş olsamda bunu bir ebe eşliğinde yapacağım için onun da onaylaması gerekiyordu.  REYHAN ATILGAN ebeyle ilk randevumda pek çok soruyla karşılaştım, tüm sağlık durumum ve önceki doğumlarım hakkında bilgi aldı. Bazı tetkik ve tahlil sonuçlarımı inceledi. Böylelikle evde doğumu onayladı. Ama herşeye rağmen herhangi bir aksilik, sıra dışı duruma karşı da yakın hastaneler ve yol güzergahı hakkında bilgi aldı.  Reyhan ebenin sakin yapısı beni de rahatlatmıştı.  ALLAH’ın sistemine ikimizde güveniyorduk…

VE DOĞUM ZAMANI  :   sabah saat 06:00 gibi minik sancılar hissetmeye başladım.  Sancılar geldikçe evde yürüdüm , hurma yedim, 100 gr zeytinyağı içtim. Bu arada Reyhan ebeyi aradım.  Kız kardeşim sabah tatilden dönmüştü onu aradım ve valizlerini boşaltıp saat 12:00 gibi gelmesini söyledim. Eşim de saat 11:00 de sehirdışından dönmüştü ve havaalanındaydı. Hemen gelmesini söyledim J Bu arada sancılarım sıklaşmıştı kasılmalar artınca KURAN-I KERİM / İNŞİKAK VE İNŞİRAH surelerini okudum. 

Evin içinde hiç yatmadan bol bol yürüdüm. Kardeşim ve ardından eşim eve geldi. Eşimi hemen Reyhan ebeyi evinden alması için Üsküdar’a gönderdim. Normal süreçe göre akşama doğum yapmayı bekliyorduk. Yatak odasını doğum için hazırlamıştık. Sancılarım, kasılmalarım iyice arttığında kaya tuzu ile sıcak su dolu küvete girdim. Sıcak su beni çok rahatlatmıştı. Hatta sancılar kesildi bi ara. 

Bu arada tarih 18.Temmuz.2016 ve darbe girişimi sonrası…. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN Üsküdar’daki evindeymiş J yollar kapanmış ! trafik kilit! Ve ben doğuruyoruuummm  J   Küvette ki rahatlama çok iyi gelmişti. O yüzden sudan çıktım kısa plaj elbisemi giydim odada rahat rahat yürüyeyim diye. Ama hiç beklenmedik bi şey oldu aniden ıkınma hissi geldi ve içgüdüsel olarak yere çömeldim.  Sanki bir tıpa patlamış gibi oldu nişan geldi. O arada kız kardeşim hemen Reyhan ebeyi aradı. Reyhan ebe yatağa yatmamı söyledi zaten gelmek üzerelerdi.  Kız kardeşim beni yatağa götürürken bir ıkınma hissi daha geldi ama bu kez çok güçlüydü. 
Yatağa yatamadan tekrar diz çöktüm ve......  
Asya Nur'um ellerimize doğdu... 
Saat :14:00  
Ben bir kuş kadar hafiflemişim…  
Minik, pembe kızım kucağımda, ellerini hareket ettirerek ağlıyordu… 
kız kardeşimde ağlıyordu….  

Reyhan ebe bize telefonda yapmamız gerekenleri söylerken yanlarında olan 12 yaşındaki kızım 112 yi aramış evin adresini verip  ‘‘annem  evde doğum yaptı çabuk yetişin’’ demiş.
Ben bu arada bebeğimin kordonunu, göbeğine doğru sıyırıp gazlı bezle bağladım. 5-10 dakika sonra küçük bir ıkınma hissiyle eşi de çıktı. O sırada kapı çalınca, bizimkiler geldi zannettik ama gelen 4 kişilik ambulans ekibiydi. Sağlık Bakanlığı benim için ayrı, bebeğim için ayrı ambulans göndermişti. Allah razı olsun tüm çalışanlardan…   
Ambulans ekibi, doğumun sorunsuz gerçekleştiğini görünce, kontrol ve muayene için bizi hastaneye götürmek istediklerini söylediler fakat, tam o sırada Reyhan ebe içeri girdi ve yasal doğum yetkisi olduğunu belirtti. Biz de imza atıp ambulans ekibini gönderdik. 

Reyhan ebe göbek kordununu kesti muayenelerimizi yaptı. Doğumda oluşan doğal yırtıkları dikti.  Kanama riskine karşı bana iğne yaptı. Karnımın üzerinden nasıl rahim masajı yapacağımı öğretti. 

Daha sonra, bebeğimi emzirdim. Göbeği düşene kadar yıkamadım. 1 hafta sonra Reyhan ebeye ve kadın doğum uzmanına , bebek doktoruna muayene olduk.

Reyhan ebe emzirme ve süt sağma konusunda da bilgilendirdi. Devlet hastanesindeki  bebek doktorumuz da evde doğum tercihimi çok olumlu karşıladı. Aşı yaptırmamam konusunda da destekledi ve kendisi de iki çocuğuna aşı yaptırmadığını söyledi ! 

Aile sağlığı merkezine her ay gidip aşı yaptırmak istemediğim için tutanak imzalıyorum. Bunun dışında bir sorun olmadı.

Bu yaşadığım doğal doğum, hayatımın en büyük mucizesi oldu…. Bana evde doğumun kolaylığını, rahatlığını, huzurunu yaşattığı için, Rabbime sonsuz şükürler olsun.

KİTAP TAVSİYELERİM :   Evde doğum yapmamda etkili olan iki kitap var. 1.si ve en özel olan kitap AİDİN SALİH / GERÇEK TIP isimli kitabı. Bu kitap hayatımı değiştiren muhteşem kitap…  2.si İNA MAY GASKİN/ DOĞUMA HAZIRLIK REHPERİ  bu kitapta Amerika’lı kadınların harika doğum hikayeleri var. 3.sü  CANAN KARATAY/ tüm beslenme ile ilgili kitaplarını okudum.  Özellikle hamileler için yazdığı kitap.

BESLENME ŞEKLİM:  Hamilelik boyunca yediklerime hep dikkat ettim. Hazır gıdalardan, paket, konserve yiyeceklerde, hazır içeceklerden uzak durdum. Akşam saat 17:00 den sonra hiç yemek yemedim özel durumlar hariçinde. Her gün mutlaka en az 1 kez limonlu su, doğal ev yapımı üzüm sirkesi içtim.  Sadece belli özel günlerde kaçamak yapıp tatlı, şekerli yiyecekleri yedim. Fırsat buldukça yürüyüş yaptım. 61 kiloyla hamile kaldım 66 kiloyla doğum yaptım. Hamileliğimin ilk aylarında az ve ölçülü yiyerek kilo verdim.  8. Ayımda da Ramazan oruçlarını eksiksiz tuttum. Bunların bebeğime çok faydası olduğunu biliyorum. Bebeğim 3.200 gr doğdu. Anladım ki gereksiz vefazla beslenmenin gerçekten faydası yokmuş.

İLAÇLAR, TAKVİYELER, TEDAVİLER VB. : Hamileliğim boyunca hiçbir ilaç vitamin kullanmadım.  Kan ve demir seviyem düşük olduğu halde tam 4 kez hacamat yaptırdım ve çok faydasını gördüm.  Takviye olarak hurma ve bol bol taze meyve yedim. Sindirim sistemi sorunları olduğunda ballı sinameki tozunu içtim.  Hamilelik döneminde 4 kez ultrasona girdim. Tarama testlerini ve şeker yüklemesini yaptırmadım.



 Aklımda kalanları siz sevgili annelerle paylaşmak istedim. Umarım faydası olur ve sizi doğal doğum konusunda motive eder. Sevgilerimle, Serap GÜVEN

Bu blogdaki popüler yayınlar

Oruçlu Hamile Anne

Anlarsa Babam Anlar Gerisi Yalan Anlar