Oruçlu Hamile Anne

Geçen sene ramazan ayı hamileliğimin yaklaşık 8.ayına denk geldi. İlk iki hamileliğimde de oruç tutmuştum fakat bu sefer son aylarıma yaklaştığım için rahat tutacağımdan emin değildim ama hamileliğim boyunca saat 17:00 sonra yemek yemediğim için açlık çekmeyeceğimi biliyordum. Nitekim de öyle oldu. Yaz sıcağına rağmen hiç zorlanmadan eksizsiz oruç tuttum çok şükür.  Hatta son 1 hafta tatile gittik ve tatilde çoğu kadın etrafımda dondurma yiyip, soğuk içeceklerini içerken ben sezlong üzerinde uzanıp, şemsiyenin altında kitap okuyarak oruç tuttum. Animosyon ekibinden bir kız zırt pırt beni dansa,su sporuna,voleybola çağırınca ben de mecbur kalıp ''hem hamileyim, hem oruçluyum'' dediğimde yan şezlonglarda beni duyan bayanlar şaşkın gözlerle bakakaldılar. Maalesef hemen hepsi oruç tutmuyordu sebep olarak da ''seferiyiz!!!'' diyorlardı.
Hem açık büfe yemek yiyeceksin, hem dinleneceksin, islami konseptte iftar ve sahur yemeği imkanın olacak, hem de seferi olacaksın!!! oldu...  Benim aklım bunu hiçbir zaman almadı, vicdanım da kabul etmedi.
Peygamber Efendimiz (asm): 
“Fetva verenler sana fetva vermiş olsa bile, nefsine bir sor, fetvayı nefsinden al.” buyurmaktadır. Yani benim nefsime tatilde oruç tutmamak, hamile olmama rağmen doğru gelmedi. Ben İstanbul'dan Antalya'ya kadar sağlıklı, sıhhatli gitmişsem, tatil yapacağım yerde ekmek elden, su gölden misali keyif yapacaksam bunun neresinde seferilik olur ki??? Bana düşen sadece oruç tutmak, şükretmekti...

Oruç tutarken özellikle kendimi susuz bırakmamaya dikkat ettim. Ramazan ayı boyunca 7 günlük tatil ve bayram dışında hiçbir tatlı, şekerli, hazır gıdayı yemedim, içmedim. Tabi bunu yemin ederek yaptım yoksa hayatta tatlı yemeden duramazdım hatta iftarı direkt tatlıyla yapardım. Yemin etmediğim zamanlarda öyle ayarsızım işte...   

İFTAR : Çorba çeşitleri
salata, mutlaka her akşam yedim. özellikle semiz otu salatası. içinde mutlaka bol zeytinyağı, limon ve ev yapımı sirke.  Hatta çoğu zaman yatmadan önce, sirkeyi yudum yudum içtim.
Ana  yemek, evde ne varsa onu yedim. A+ kan grupları eti pek sindiremez o yüzden kıymalı yemekler yaptım genelde.  

İFTAR SAHUR ARASI:   iftardan 2 saat sonra meyve, kuru meyve yada kuruyemiş yedim, yemeğin hemen ardından çay içmemeye dikkat ettim. limonlu su ve buzlu maden suyu (1adet) içtim. Hamilelikte fazla maden suyu içince sersem gibi oluyordum.  

SAHUR : Ramazan ayı boyunca sahurda sadece 1 yada 3 hurma ve 2 bardak su/ limonlu su içtim sadece tatilde sahurda kahvaltı yaptım.  Çünkü sahurda ne kadar az yersem o kadar az açıktım ve çok rahat oruç tuttum.



Peygamberimiz '' Yedikleriniz helal ve temiz olsun; çünkü çocuklarınız, yiyeceklerinizden hasıl olur.'' buyurmuştur. 
Evde doğal ve kolay doğum yapabilmemin beslenme şeklimle, oruç tutmamla çok alakalı olduğunu düşünüyorum.  

Aidin Salih ''Gerçek Tıp'' kitabında der ki :  Anne aç kaldığı sürece; kanda besin ve oksijen yetersizliği oluşur. Bu durumda cenin anne kanından yeterli besin ve oksijen sağlayabilmek için hareketlerini artırmak ve kan dolaşımını hızlandırmak zorunda kalır. Daha fazla hareket ve daha hızlı kan dolaşımı cenine sağlık, dayanıklılık ve kuvvet kazandırır. Bununla birlikte annenin yapacağı herhangi bir hareketli iş, spor veya egzersiz de cenin üzerinde açlık gibi etki eder.

#oruçluanne          #yeminlianne       #yeminlidiyet        #hamile         #oruçluhamile         #oruç       #tatildeoruç     #seferi      #tatildeoruç     #sadeyaşam     #sadehayat    #şifa    #ramazandiyeti    #hamilediyet    #diyet   #hamilediyeti   #hamilebeslenme   #sağlıklıbebek   #helalgıda   #temizgıda   #arınma  #aidinsalih       #gerçektıp  #gerçekşifa    

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

EVDE DOĞUM HİKAYEM

Anlarsa Babam Anlar Gerisi Yalan Anlar